Hotelgasten ergeren zich vooral aan geluidsoverlast

Hotelgasten ergeren zich vooral aan geluidsoverlast

Nederlandse hotelgasten ergeren zich het meeste aan geluidsoverlast van andere gasten. Dat blijkt uit het onderzoek dat Hotels.com, een website met hotelaanbiedingen, in maart en april uitvoerde.

Volgens het hotelvoorzieningenonderzoek ergert 64 procent van de Nederlandse hotelgasten zich het meest aan geluidsoverlast van de buren. Bijna de helft irriteert zich aan een onplezierige geur van het tapijt en 38 procent ergert zich als er geen warm water uit de kraan komt.

Wereldwijd

De Nederlandse top drie komt overeen met de wereldwijde lijst van ergernissen. Te weinig stopcontacten, beperkte ontbijturen, niet zelf kunnen kiezen wanneer de kamer wordt schoongemaakt, het fooien moeten geven, een slecht leeslampje, een sleutelkaart voor de elektriciteit en de afwezigheid van een koffieapparaat of waterkoker op de kamer, zijn overige irritatiepunten voor hotelgasten. De resultaten werden gebaseerd op een gemiddelde van 4700 respondenten uit 28 landen