HotelTonight lanceert persoonlijke concierge

HotelTonight lanceert persoonlijke concierge

Reserveringsapp HotelTonight, een platform wat zich richt op last-minute reserveringen, lanceert een 'persoonlijke concierge' functionaliteit, Aces. In elke stad waar hotels zijn aangesloten kunnen gasten via de app vragen stellen over bezienswaardigheden of tips over de beste restaurants.

Met Aces hoopt HotelTonight ook na een reservering in contact te blijven met de gast. Dit is voor veel OTA's - en hotels - een uitdaging: gasten zijn veelvuldig op de site of app tijdens de oriëntatie- en boekingsfase, daarna gaat het contact verloren tot het moment dat om een review wordt gevraagd.

Aces gaat volgens HotelTonight oprichter Sam Shank verder dan alleen vragen over de stad kunnen stellen. Ook vragen aan het hotel, bijvoorbeeld om een extra kussen of een reservering in het restaurant, kunnen in de app gesteld worden. 'Hotels zoeken naar manieren om gasten meer gebruik te laten maken van de faciliteiten', zegt Shank. 'Wij kunnen daarbij helpen.'

Het is wel de vraag of HotelTonight iets toe kan voegen wat het hotel zelf of een site/app met lokale tips niet kan.

Vorig jaar lanceerde HotelTonight al een functie die de kamerprijs in een stad kan voorspellen.