Hotel reviewt gasten

Hotel reviewt gasten

Medewerkers van de Australische hotelgroep Art Series schrijven én publiceren reviews over hun gasten. Ze maken van TripAdvisor tijdelijk GuestAdvisor met de actie Reverse Reviews.

‘We wilden niet zozeer gasten op hun nummer zetten: het is vooral een sociaal experiment. Maar met een serieuze ondertoon zodat gasten gaan nadenken over hun reviews en het waarheidsgehalte ervan.’ Dit schrijft Hotels magazine.

Gedurende zes weken vroeg de hotelgroep haar gasten of ze mee wilden werken aan Reverse Reviews. ‘De gasten die er mee instemden werden tijdens hun verblijf beoordeeld door hotelmedewerkers,’ zegt marketingdirecteur Ryan Tuckerman.

Persoonlijke review

‘Alle medewerkers van portiers, housekeeping, front office tot administratie van de zes hotels noteerden hun ervaringen met de gast. Bij het uitchecken kreeg de gast een persoonlijke review. Daarnaast werden de reviews ook daadwerkelijk gepubliceerd op de eigen kanalen van de hotelgroep.

De beloning voor gasten met vijf sterren: een gratis verblijf in een van de Art Series hotels. Van de 750 reviews behaalden 215 gasten vijf sterren.

Volgens Tuckerman gaat Reverse Review zeker op herhaling. ‘Maar dan vragen we de gast al bij de reservering of hij mee wil werken.’