Mercure lanceert wereldwijde sociale media-campagne

Mercure lanceert wereldwijde sociale media-campagne

Met de introductie van een wereldwijde, digitale campagne "The Six Friends Theory" wil Mercure de kracht van Social Media en de waarde van persoonlijk contact combineren. Door middel van een wereldwijd selectieproces op Facebook, van 20 januari tot 10 februari, wordt er gezocht naar een kandidaat die deze theorie zal testen tijdens een reis om de wereld.

Het doel is om ergens ter wereld een kandidaat te selecteren, deze een Aboriginal van de Bundjalung stam in Australië te laten ontmoeten en zo te bewijzen dat zij maar 6 schakels van elkaar verwijderd zijn, zo laat Mercure weten in een persbericht.

Vanaf 20 januari worden avonturiers door de hotelketen uitgenodigd om een video van henzelf te posten op de Facebook pagina van Mercure, waarin zij in 1 minuut laten zien wie zij zijn, welke talenten, drijfveren en passies zij hebben en waarom zij de beste vriend ter wereld zijn.

Hierna zullen de 50 video's met de meeste 'likes' automatisch doorgaan naar de finale. Het is dus belangrijk dat de kandidaten hun netwerk inzetten om zoveel mogelijk 'likes' te verzamelen. Een jury van 6 personen zullen de uiteindelijke winnaar selecteren.