Nieuwe website voor Bilderberg

Nieuwe website voor Bilderberg

Bilderberg heeft een nieuwe website gelanceerd. De nieuwe website is een belangrijke stap voorwaarts in de strategie van Bilderberg om het aantal rechtstreekse hotel-reserveringen verder te laten groeien en klanten en gasten te binden aan het merk.

Met de nieuwe website wil Bilderberg haar merkwaarden duidelijker uitdragen. Het ontwerp is responsive, waarbij het beeldscherm meeschaalt op zowel PC of laptop, tablet en smartphone. Drone video's en schermvullende afbeeldingen tonen de verschillende hotels. Ook aan de navigatiestructuur en presentatie van hotelarrangementen is veel aandacht besteed.

Bilderberg heeft voor het ontwerpen en bouwen van de front end van de website samengewerkt met Fabrique uit Rotterdam. Daarnaast is voor de reserverings-technologie van Sabre gekozen, die naadloos integreert met de managementsystemen in de hotels.

'Het was zeer verfrissend om met een designbureau te kunnen werken dat nog niet eerder projecten had gedaan binnen de hotellerie', zegt Arlette Gilbert, commercieel directeur van Bilderberg. 'Dit heeft geleid tot nieuwe inzichten als het gaat om het online vertalen van onze merkwaarden en het inrichten van de navigatie. Zo is er een goede balans gevonden tussen design en conversie-optimalisatie.'

'Het project hebben we met Bilderberg in drie maanden tijd volbracht, dat is ook iets waar we trots op zijn', aldus Kay Timmers, strateeg bij Fabrique.

Horeca Top 100

Bilderberg heeft 17 hotels, en staat met een omzet van €70 miljoen op plek 20 in de Misset Horeca Top 100 Grootste bedrijven en merken.