nieuws

NH Hotels betreedt Chinese markt

Hotel 65

NH Hotel Group ontvouwt de plannen in China. Onder de merknamen Nuo Han (Nh Hotels) en Jing Xuan (NH Collection) betreedt de Spaanse hotelgroep de thuismarkt van HNA Hospitality, waarmee NH in 2014 een joint venture opzette.

NH Hotels betreedt Chinese markt

Voor het einde van het jaar moeten de eerste twee NH Hotels openen, in de steden Sanya (334 kamers) en Haikou. De laatste wordt met 1001 kamers het grootste NH Hotel ter wereld.

Daarnaast verwacht de joint venture tegen het einde van dit jaar voor nog zo’n 20 hotels de contracten te tekenen. Er wordt gezocht naar mogelijkheden in onder meer Beijing, Shanghai en Hangzhou.

150 hotels

Tegen 2020 wil Beijing NH Grand China Hotel Management, zoals de joint venture tussen NH Hotel Group en HNA heet, 150 hotels operationeel hebben.

De portfolio van NH Hotels en NH Collection hotels zal in eigendom zijn bij HNA of derden.

Chinese namen

Voor de Chinese markt hanteert NH Hotel Group ook Chinese namen. Voor NH Hotels is gekozen voor Nuo Han, wat uiteraard aansluit bij de bedrijfsnaam. Het karakter Nuo vertegenwoordigt de belofte van NH Hotels om de gastverwachting met oprechtheid te vervullen, het karakter Han betkent hoger vliegen en een schitterende toekomst.

NH Collection heet op de Chinese markt Jing Xuan, wat ‘met uiterste zorg geselecteerd’ betekent.

Ideaal gepositioneerd

 

Federico J. González Tejera, ceo van NH Hotel Group, is content met de nu gepresenteerde plannen. ‘China, de op één na snelst groeiende economie ter wereld, is een snelgroeiende markt voor zowel internationale als lokale hotelmerken. De enorme middenklasse, bestaande uit meer dan 100 miljoen Chinese burgers, zal naar verwachting de belangrijkste aanjager zijn van de groeiende hotel- en reisbranche. Met ons strategisch plan is NH Hotel Group ideaal gepositioneerd om van die ontwikkelingen te profiteren.’

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels