Chinese gasten willen waterkoker en slippers

Chinese gasten willen waterkoker en slippers

Dat het aantal uitreizende Chinese toeristen elk jaar met miljoenen toeneemt is geen nieuws meer. Maar volgens onderzoek van Hotels.com bedienen nog te weinig hotels de wensen van de Chinese reiziger. Die wil een waterkoker en slippers op de kamer.

92 procent van de Chinese reizigers gaat dit jaar minstens evenveel of meer spenderen aan reizen, blijkt uit onderzoek onder 3000 Chinese reizigers. Aanvullend werden wereldwijd 5800 accommodaties ondervraagd.

In 2015 reisden 120 miljoen Chinezen naar het buitenland. Met 1,4 miljard inwoners met een paspoort is de potentie enorm, schrijft eHotelier.

Met het groeiende aantal, neemt ook de relevantie toe om specifiek voor deze gastengroep faciliteiten aan te bieden. Zo heeft 99 procent van de Chinese reizigers een mobiel apparaat, dus naast wifi (wat al geen service meer is maar een hygiënefactor) doen hotels er ook goed aan om een app aan te bieden met hotelservices.

Hieronder de top-5 van door Chinese gasten gewenste faciliteiten en het aandeel hotels dat het biedt:

Wens Chinese gastHotels die het bieden of van plan zijn
1Gratis wifi (71%)45% biedt het; 46% is dat van plan
2Waterkoker (29%)8% biedt ze; 34% is dat van plan
3Chinees ontbijt (20%)5% biedt het; 14% is dat van plan
4Slippers (19%)2% biedt ze; 25% is dat van plan
5Vertaalde hotel- en toeristische informatie (17%)15% biedt het; 16% is dat van plan