Ankie Vermeulen nieuwe manager Badhotel Domburg

Ankie Vermeulen nieuwe manager Badhotel Domburg
Foto: Peter Roek

Badhotel Domburg in de Zeeuwse badplaats heeft een nieuwe hotelmanager. Ankie Vermeulen is sinds 1 april 2017 verantwoordelijk voor de dagelijkse gang van zaken. Zij neemt deze taak over van directeur Govert Janzen.

Ankie Vermeulen is ruim 20 jaar werkzaam bij het Badhotel en heeft diverse afdelingen doorlopen. Als rooms divisionist manager werkte zij nauw samen met alle afdelingen binnen het hotel. Daarnaast heeft zij meegewerkt aan de conceptontwikkeling en realisatie van Spa Domburg.

Govert Janzen naar Hotel Mondragon

Govert Janzen zal zich de komende tijd meer gaan richten op de bestuurlijke taken voor het Badhotel en Paviljoen Strand90.  Janzen verruilt Badhotel Domburg eind dit jaar voor het nieuwe Hotel Mondragon in Zierikzee. Het hotel opent de deuren in april 2019.

‘Dit kwam onverwachts op mijn pad’, zegt Govert Janzen over de overstap. ‘De ontwikkelaar kwam langs voor advies en na twee gesprekken dacht ik: ik ga dit zelf doen. Het bijzondere aan Mondragon is dat ik het concept en daarmee de inrichting van de kamers en suites, de restaurantformules, de details helemaal zelf kan en mag ontwikkelen. En dat vind ik nu net zo leuk om te doen.’

Badhotel Domburg

Govert Janzen van Badhotel Domburg
Fotocredit: Peter Roek

Badhotel Domburg in de Zeeuwse badplaats stond vorig jaar in het teken van de viering van het 150-jarig bestaan van het hotel. Een film en een boek werden ter ere van het jubileum uitgebracht. De hotelgeschiedenis kent pieken en dalen. De afgelopen tien jaar mag worden omschreven als een periode met veel voorspoed: een stijgende bezetting en een verdubbeling van de omzet.

Wel werd flink geïnvesteerd in het hotel. Alle 116 hotelkamers, het grand café, het restaurant, de lobby en vergaderzalen werden in de afgelopen 5 jaar aangepakt. Daarnaast werd van start gegaan met Strand90, het nabij gelegen strandpaviljoen dat door het hotel wordt geëxploiteerd. Ook de spa onderging een flinke renovatie. ‘In dat laatste zit voornamelijk de winst voor ons’, vertelt directeur Govert Janzen.

Minder een seizoensbedrijf

De wellnessruimte ging van 250 naar 500 vierkante meter. Door de investering in de spa steeg de gemiddelde bezettingsgraad in de wintermaanden. ‘Daardoor zijn we veel minder een seizoensbedrijf geworden.’ Daarin wil het hotel zich nog meer ontwikkelen. ‘Meer een vier-seizoenenhotel worden.’

Meer over Badhotel Domburg: 150 jaar vol pieken en dalen