Hilton lanceert met Tapestry by Hilton haar 14e merk

Hilton lanceert met Tapestry by Hilton haar 14e merk

Hilton Worldwide kondigte deze week de lancering aan van het 14e merk in de portfolio: Tapestry Collection by Hilton, een collectie onafhankelijke upscale hotels. Het is na Curio het tweede 'collection' merk, en wordt ook net onder Curio gepositioneerd.

'Tapestry by Hilton geeft ons de mogelijkheid het beste van twee werelden te bieden aan gasten die op zoek zijn naar de ervaring van een onafhankelijke hotel in combinatie met de zekerheden en consistentie die ze van Hilton gewend zijn', zegt Chris Nasetta, ceo van Hilton Worldwide.

De hotels behouden hun eigen karakter, maar sluiten wel aan bij de commerciële motor en het loyaliteitsprogramma Hilton HHonors.

Geweven kunst

'Met Tapestry by Hilton komen we gasten en eigenaren tegemoet die constant zoeken naar nieuwe, onderscheidende merken in het upscale segment', zegt Mark Nogal, global head voor de collectiemerken Crurio en Tapestry. 'Een Tapestry (tapijt in het Nederlands, red.) is een uniek, geweven stuk kunst. Hierdoor is het de ideale naam voor onze nieuwe collectie, die precies dat wil zijn: kunstzinnig en uniek.'

Op dit moment zijn zeven hotels in de VS aangesloten bij Tapestry by Hilton. Met nog eens 35 worden gesprekken gevoerd, waarvan de eerste in Q3 2017 wordt geconverteerd.

De voorbije jaren heeft Hilton een gestage stroom nieuwe merken geïntroduceerd, waaronder Curio en Canopy in 2014 en Tru in 2016. Samen met extended stay concept Home2 Suites (2009) zijn deze merken goed voor ruim 20.000 van de Hiltonkamers ter wereld, en nog eens 66.000 in de pijplijn.