Louvre Hotels Group biedt volledige digitale gastbeleving

Louvre Hotels Group biedt volledige digitale gastbeleving

De op vier na grootste hotelgroep van de wereld kondigt de lancering van een 100 procent digitale gastbeleving aan. Hierdoor kunnen gasten bijvoorbeeld inchecken, een kamer openen, uitchecken en betalen via hun smartphone.

Louvre Hotels Group is naar eigen zeggen de eerste hotelgroep die deze service aanbiedt in al haar hotels, ongeacht welk merk, van budget- tot vijfsterrenhotels. Deze innovatie speelt in op de vraag van de consument die op zoek is naar een soepeler proces, optimaal verblijf en een nieuw soort gastbeleving. Na het online boeken kan de hotelgast de check-in overslaan en direct doorgaan naar de kamer en deze openen met hun smartphone. Deze ontwikkeling is de laatste stap in de voortdurende ambitie van Louvre Hotels Group om de gastbeleving te digitaliseren.

Aankomst en vetrekfase verminderen

'Digitalisering is een manier voor ons om ons te focussen op ons hoofddoel: hospitality. Als hotelketen moeten wij continu de gehele gastbeleving heroverwegen', aldus Pierre-Frédéric Roulot, CEO Louvre Hotels Group. 'Door deze innovatie kunnen wij de onderbrekingen die gepaard gaan bij de aankomst- en vertrekfase verminderen. De medewerkers in het hotel kunnen zo meer tijd besteden aan het verwelkomen van de gast en het verblijf nog aangenamer maken.'

Trends

Deze innovatie integreert drie sterke trends volgens Louvre Hotels Group
- De gast wilt een eenvoudig boekings- en betalingsproces.
- Soepele check-in en check-out is een belangrijk criterium in klanttevredenheid.
- Nieuwe generaties zoeken naar een menselijke ervaring met hotelpersoneel in tegenstelling tot enkel strikt administratieve uitwisselingen.

Testfase

Na een succesvolle testfase in twee Première Classe en Golden Tulip hotels, zal deze digitale service worden ingevoerd bij dertig hotels van alle merken, voordat ze geleidelijk worden geïmplementeerd in alle hotels die vallen onder Louvre Hotels Group.

HotelForYou app

Om gebruik te maken van deze service, moeten gasten deze optie selecteren wanneer zij online boeken. Vervolgens dienen ze de HotelForYou applicatie te downloaden. Door de lancering van HotelForYou positioneert Louvre Hotels Group zich nogmaals als pionier van de digitale innovatie.

Over Louvre Hotels Group & Golden Tulip

Met ruim 1.175 hotels in 51 landen met een capaciteit van meer dan 100.000 kamers is Louvre Hotels Group één van de grootste internationale hotelketens. Sinds begin maart 2015 is de keten eigendom van Jin Jiang International Holdings Co, een van China’s grootste toeristen- en reisconcerns.