European Mise en Place Cup 2019 naar Shannon College of Hotel Management

European Mise en Place Cup 2019 naar Shannon College of Hotel Management

De European Mise en Place Cup (EMCup 2019) is gewonnen door Shannon College of Hotel Management uit Ierland, gevolgd door VIVES - University of Applied Science uit België en University College of Northern Denmark uit Denemarken. De winnaars lieten 33 andere scholen achter zich.

De elfde editie van de European Mise en Place Cup (EMCup 2019) vond plaats op 17 februari en 18 februari  in Maastricht. Thema dit jaar was 'Get Real… Education - Old School vs. New School'.

De winnaar van de EMCup 2019 is Shannon College of Hotel Management uit Ierland, gevolgd door VIVES - University of Applied Science uit België en University College of Northern Denmark uit Denemarken. De winnaars lieten 33 andere scholen achter zich, met meer dan 175 studenten tijdens twee spannende wedstrijddagen in Maastricht.

EMCup 2019

36 internationale hotelmanagementscholen uit 15 verschillende Europese landen namen deel aan de 11e editie van de Europese Mise en Place Cup. Met het thema van deze editie richtten ze zich op het huidige en toekomstige curriculum van de Hotel Management Scholen.

Hotel Management Scholen spelen een essentiële rol in de ontwikkeling van de industrie, omdat zij de industrie leiders van de toekomst opleiden. Dit zette ons aan het denken: hoe zou het management van hospitality management eruitzien, als professionals uit de industrie en studenten het curriculum zouden herschrijven? De studenten werden beoordeeld door de Business Jury, bestaande uit meer dan 80 hospitality professionals van meer dan 44 verschillende bedrijven.

Competitie

De teams hebben diverse opdrachten uitgevoerd voorafgaand aan de competitie zoals het maken van een social media campagne en schreven een 'Academische essay' die werd beoordeeld door de leden van de Business Jury. Daarnaast hebben de 36 teams verschillende opdrachten gepitcht tijdens de competitiedagen. Al deze elementen werden beoordeeld waarna een top 18 ontstond.

Deze top 18 debatteerden in duo's tegen elkaar en de winnaars (top 9) kregen de gelegenheid hun case verder uit te diepen en presenteerden hun ideeën aan het totale publiek in een grote zaal in MECC Maastricht.

Naast de competitie hadden de studenten ook een andere belangrijke missie: bouwen aan een professioneel netwerk. Tijdens de competitie waren er verschillende mogelijkheden om te netwerken zoals bij de diners en interactieve sessies. Het programma werd gemodereerd door Q-Staff. Daarnaast gaven zij ook een MapsTell training over persoonlijke gedragsstijlen en een workshop over Personal Branding voor alle deelnemers. Keynote spreker Ruud Veltenaar sprak over zijn visie op het thema 'Get Real…Education'.

Winnaars EMCup 2019

Naast de overall prijs werden op diverse deelonderwerpen winnaars uitgeroepen. Hieronder het overzicht van alle prijswinnaars. In de lijst van 14 ook drie Nederlandse winnaars: TIO creëerde het beste 'rumour around the brand', Stenden had de beste pitch voor een paper en Lotte Willems van Breda University kreeg de Resume Application Award.

First Place / winner: Shannon College of Hotel Management
Second Place: VIVES - University of Applied Sciences
Third Place: University College of Northern Denmark
Best Team Photo: Shannon College of Hotel Management
Best Introduction movie: Escola Universitària de Turisme I Direcció Hotelera (UAB)
Best Rumour around the brand: TIO University of Applied Sciences
Best Academic Paper: The Norwegian School of Hotel Management
Best Pitch - Paper: Stenden Hotel Management School
Best Pitch - Case: Shannon College of Hotel Management
Best Debate: Shannon College of Hotel Management
Best Idea: Team 18 - Dominik Prochádzka, Hubertus Kempen, Jana Reig, Mirthe Kraus
Best Networker: Mehmet Yasin Kizik - Özye ğ in University of Applied Sciences
Best Team Spirit: Budapest Business School - University of Applied Sciences
Resume Application Award: Lotte Willems - Breda University of Applied Sciences