Pilsoverzicht 2014

Voor de negende keer alweer zet Misset Horeca alle in Nederland verkrijgbare pilsmerken, hun prijzen en smaakeigenschappen op een rij. Simpelweg de prijzen ‘af brouwerij’. Hectoliterkortingen zorgen ervoor dat iedere ondernemer een ander bedrag betaalt. Ondernemers die niet louter kijken naar de hoogste korting, weten dat pils ook kan zorgen voor onderscheid. Door bier te tappen van een kleine Limburgse brouwer. Of juist uit Tsjechië. Er valt veel te kiezen op pilsgebied en de onderlinge smaakverschillen zijn groot. Dit jaar zijn de bieren op een andere manier gerangschikt. Niet meer alfabetisch, maar per brouwer. Zo hebben de verschillende grote brouwers in dit land meer merken in de portfolio. Grolsch bijvoorbeeld verkoopt ook Peroni en Pilsner Urquell. Een bekend merk als Heineken heeft ook Brand Up in huis. Het geeft een beter inzicht in de positionering van de verschillende merken. Gemiddeld is de fustprijs (50 liter) dit jaar met zo’n €4 gestegen.