artikel

Wat restaurants merken van overname Couverts door RTL

Restaurant

Met de overname van Couverts door RTL wil de mediagigant een grote rol gaan spelen bij online reserveringen in restaurants. Zeker de mediakracht van RTL maakt het een interessante nieuwkomer in de restaurantbranche. Een vraaggesprek met RTL over het waarom en over wat restaurants kunnen verwachten.

Wat restaurants merken van overname Couverts door RTL

Waarom stapt mediabedrijf RTL in online restaurant reserveringen?

RTL zoekt steeds naar nieuwe mogelijkheden om activiteiten te ontwikkelen op interessante markten. Wij hebben al veel contacten in de restaurantwereld door alle programma’s die wij uitzenden, zoals ‘Wie Is De Chef’ en binnenkort ‘Top Chef’. Er bleek in de restaurantbranche een grote behoefte te zijn aan een gebruiksvriendelijk reserveringssysteem. Online reserveren is een markt die hard groeit en tegemoet komt aan die behoefte. Samen met Couverts hebben we een ijzersterke formule die daar uitstekend in kan voorzien.

Wat gaan restaurants merken van de aanwezigheid van RTL in de online restaurant reserveringsbranche, en wat kunnen ze verwachten?

Wij hebben de mogelijkheid om te investeren in de ontwikkeling van het systeem en zo steeds beter de veranderende behoefte te vervullen van de restaurateur. Tegelijkertijd hebben wij de kracht om het gemak van online reserveren via tv, radio en online bekend te maken bij een groot publiek. Die combi is uniek.

Wat kost het voor restaurants om deel te nemen aan Couverts?

Het systeem kost 50 euro per maand. Verder bieden wij een extra dienst. Couverts werkt samen met een groot aantal culinaire portals, die een toestroom van nieuwe klanten kan bieden. Zo kunnen restaurants hun klantenbestand vergroten en verbreden. Voor elke reservering die binnenkomt via een van die portals betaalt de restaurateur een supplement van 1 euro per couvert.

Waarom Couverts overgenomen en niet een ander online reserveringssysteem?

Dat is drieledig. Allereerst de snelheid en flexibiliteit van het systeem van Couverts. Ten tweede de passie en expertise van de oprichters en ten derde de innovatiekracht. Die laatste heeft het mogelijk gemaakt om nu, maar zeker ook in de toekomst in te spelen op de behoefte van onze klanten. Het online dashboard voor horecagroepen en -ketens in de vernieuwde versie is een uitstekend bewijs van die innovatiekracht.

Heeft RTL ook plannen om in online hotel reserveringen te stappen?

Onze focus ligt op dit moment op restaurants. Binnen dat segment krijgen we al veel verschillende verzoeken. De behoefte van bijvoorbeeld een sterren restaurant verschilt sterk van die van een kegelbaan. Beiden hebben we tot op heden prima vervuld. Als je er op die manier tegenaan kijkt, is het dus heel goed mogelijk dat wij ook hotels met een restaurant gaan bedienen.