artikel

Track record: Jonnie en Thérèse Boer, Librije***

Restaurant

Een nieuwe rubriek op MissetHoreca.nl. Hoe actief zijn horecaprofessionals op en met social media? We beginnen met een social media-paspoort en een vermelding van de favoriete applicatie, en leggen daarna vijf korte vragen voor. Jonnie en Thérèse Boer, eigenaren van driesterrenrestaurant De Librije in Zwolle, trappen af. Ze startten 29 maart 2010 met hun Twitteraccount @delibrije en hebben inmiddels 11.536 volgers.

Track record: Jonnie en Thérèse Boer, Librije***

Social media-paspoort

Twitter: @delibrije 11.536 volgers
Facebook: Jonnie Boer 2908 vrienden, Thérèse Boer 2590 vrienden
LinkedIn: 496 connecties (recent gestart)
Favoriete app: Magisto (gratis app die automatisch je zelfgemaakte video bewerkt met effecten en er een muziekje onder zet)

Waarom zijn Jonnie en Thérèse Boer actief met social media?

‘Wij zijn actief met social media, omdat wij onze volgers in binnen- en buitenland graag op de hoogte houden van de culinaire en gastronomische bezigheden in ons restaurant. Ook vinden wij het belangrijk om contact te hebben met geïnteresseerden.’

Wat zijn de zakelijke voordelen van het social media gebruik?

‘Social media zijn een snelle en gemakkelijke manier om ook zakelijke relaties up-to-date te houden van de nieuwste ontwikkelingen binnen De Librije, zoals ingrediënten en foto’s van nieuwe gerechten. Twitter wordt gebruikt voor Librije’s Hotel en Librije’s Atelier, terwijl de Facebook-pagina’s breder worden ingezet met namelijk Librije’s Hotel, Librije’s Zusje en Librije’s Atelier.’

Welk rapportcijfer geven Jonnie en Thérèse Boer zichzelf?

Jonnie: ‘Ik zet me actief in op Twitter en we communiceren allebei via Facebook. Wij geven onszelf daarom een 7.’

Welk opmerkelijke moment is tot stand gekomen via social media?

‘Wij zijn via Thérèse haar Facebook uitgenodigd door Andre Chiang om te komen koken in Singapore.’

Wat is de geheime tip van Jonnie en Thérèse Boer

‘Onze geheime tip is het geven van een blik achter de schermen. Mensen kunnen culinair genieten en de gastvrijheid beleven tijdens hun bezoek aan de wereld van De Librije, maar krijgen niet altijd mee wat er achter de schermen gebeurt. Daarom geven foto’s van de gerechten of ingrediënten of een update over Chefs (R)Evolution en het boek Puurst een interessante blik achter de schermen voor onze volgers.’