artikel

Wij leggen de lat ieder jaar hoger

Restaurant

Bij de Foodservice Awards dingen ook horecabedrijven mee. McDonald’s is bij de eerste editie vorig jaar uitgeroepen tot overallwinnaar in deze groep. De hamburgerketen vat de winst als enorm compliment van leveranciers en collega’s op.

Wij leggen de lat ieder jaar hoger
Wij leggen de lat ieder jaar hoger

De toekenning tot overall winnaar voor de fastfoodketen is tot stand gekomen na beoordeling door grossiers en producenten op criteria als formule, innovativiteit, operational excellence, kennis en samenwerking. In het overall klassement laat McDonald’s horecaketens als La Place, Hutten Catering en Ikea achter zich. Met name in de categorieën formule, operational excellence (verzorgde vestigingen, klantvriendelijk en constante dienstverlening) en kennis (van producten, keten) is McDonald’s als beste uit de bus gekomen.

Tijdens de eerste evenement eind vorig jaar waar Misset Horeca de onderlinge kwaliteitsbeoordeling in de foodserviceketen was er geen vertegenwoordiger van McDonald’s aanwezig. Onlangs nam Bart Vermassen (Director Finance, Franchise & Supply Chain bij McDonald’s Nederland), de bijbehorende award in ontvangst. Dat gebeurde tijdens de bekendmaking van de Horeca Top 100 van grootste merken en bedrijven op 12 mei waar de keten met de gele M als beeldmerk op nummer één staat.
Woordvoerder Debbie de Wagenaar, Director Corporate Communication, McDonald’s Nederland laat weten dat de ontvangst van de Food Service Award ‘als een enorm compliment van leveranciers en collega’s uit onze branche’. Bij de komende editie op 1 december in Noordwijk is de hamburgergigant van de partij, verzekert ze ons.

 


Wat betekent deze prijs van fabrikanten en grossiers voor McDonald’s?

‘Het is fijn om door partijen uit de branche positief beoordeeld te worden. De uitstekende beoordeling op innovativiteit en operational excellence is vooral het resultaat van de inzet van de 17.000 medewerkers, onze franchisenemers en onze vaste leveranciers, die iedere dag onze belofte aan onze gast waar maken.

 


Hoe zien jullie leveranciers en grossiers?

‘McDonald’s werkt met vele leveranciers samen. Wij hebben hechte, langdurige relaties met hen en zien hen als een verlengstuk van het merk McDonald’s.

 


Hoe vindt selectie van partners plaats?

‘Iedere voedselleverancier waar McDonald’s producten van afneemt moet aan de industrie-overkoepelende MAAP-richtlijnen van McDonald’s voldoen. MAAP staat voor McDonald’s Agricultural Assurance Program. Wij leggen de lat overigens ieder jaar hoger; MAAP-normen worden naar boven bijgesteld, om de kwaliteit van de producten die McDonald’s gebruikt te blijven verbeteren.

 


Hebben jullie intern nog iets gedaan met het Foodservice Awards-rapport?

‘Wij hebben het rapport doorgenomen en hebben de trofee een mooie plek gegeven in ons kantoor.’

 


Wat zijn jullie ambities voor dit jaar?

‘Wij zullen het komende jaar blijven innoveren en zullen daarin altijd handelen naar onze basisfilosifie: kwaliteit, service, kraakhelderheid en waar voor je geld. Kwaliteit op alle fronten staat bij ons centraal, waarnaast wij ons altijd richten op uitstekende service, een schoon restaurant en schone omgeving, en altijd een aantrekkelijke productprijsstelling.

 

Discussie en diner

Tijdens de tweede editie van de Foodservice Awards, staat niet alleen het bekend maken van de awardwinnaars op het programma. Voor de aanwezigen is er volop gelegenheid om te netwerken en te discussiëren met collega’s uit de foodservice. Dat gebeurt onder leiding van tafelvoorzitters zoals topmanagers Bart van den Nieuwenhof (La Place) en Bernard Lensink (Landgoed Duin & Kruidberg). Tijdens de gesprekken aan tafel, genieten de gasten van een viergangendiner dat de brigade van Grand Hotel Huis ter Duin in Noordwijk serveert. Een plek aan tafel reserveren? Stuur uw verzoek naar foodserviceawards@reedbusiness.nl.