artikel

Bloggers & vloggers: de nieuwe restaurantrecensenten?

Restaurant

De schrijvende pers heeft nog veel invloed op de keuze van de gast. Een goede recensie in de Volkskrant of een mooi cijfer bij de Gouden Pollepel zorgt voor een volle zaak. Maar internet speelt een steeds grotere rol. Het lijkt of iedereen een eigen blog of vlog heeft en foto’s maakt in het restaurant.

Bloggers & vloggers: de nieuwe restaurantrecensenten?

Misset Horeca sprak met drie invloedrijke bloggers en vloggers: De Buik van Rotterdam, Bart’s Boekje en de makers van de videoblog Foodtube. Een verslag van dit gesprek leest u in Misset Horeca nummer 15.

Wilt u graag gebruik maken van de extra publiciteit die een foodblogger/vlogger uw bedrijf kan geven?
Hieronder een aantal tips om bloggers binnen te halen.

Tips om bloggers/vloggers binnen te halen

  1. Zoek uit welke bloggers in uw regio/plaats actief zijn
  2. Kijk wie het zijn, check de blogs en de persoonlijke social media-kanalen van deze bloggers
  3. Vind uit wat ze leuk vinden: gerechten/kok, wijnen, interieur, BN’ers in de zaak.
  4. Nodig ze uit voor een kennismaking (eventueel met een hapje)
  5. Zorg regelmatig zelf voor nieuwe en goede foto’s.
  6. Zet ze op de lijst voor uw nieuwsbrief
  7. Creëer zelf nieuws: nieuwe kaart/gerecht, nieuwe chef, nieuwe wijnkaart, nieuw interieur
  8. Nodig wijnmakers of voedselproducten uit in uw restaurant en zorg ervoor dat de blogger hiervan op de hoogte is.
  9. Start een eigen blog, nodig bloggers uit uw blog te volgen op sociale media