fotoreportage

Inspirium Breda geheel vernieuwd en heropend

Restaurant 1034

Inspirium Breda is al jaren een begrip, maar heeft afgelopen maanden een serieuze metamorfose ondergaan. Vandaag werd een geheel nieuw Inspirium heropend door de burgemeester van Breda, Paul Depla.

Inspirium Breda geheel vernieuwd en heropend

Met de vernieuwing is Inspirium Breda klaar voor de toekomst. ‘We zijn eigenlijk van product naar beleving gegaan’, aldus Eric Roest, directeur marketing van Satelliet Meubelen. ‘Inspirium is in 2011 opgericht als een one-stop-shopping mall, ingericht door 9 verschillende hospitalityspecialisten. De partners presenteerden hier tot voor kort hun producten zoals als servies, meubilair, verlichting en afrekensystemen in separate productshowrooms. Maar het engelse woord mall zegt het al, het impliceert dat het alleen maar gaat om het kopen van producten.’ Maar de huidige tijd vraagt om een andere aanpak, aldus de Inspirium partners. ‘Het gaat minder over het product, dat is eigenlijk het sluitstuk. Het gaat erom wat het product voor je doet in de gastvrijheidssector.’

Van product naar beleving

Christan Brouwers, directeur Satelliet Meubelen: ‘Er is heel wat gaande in de gastvrijheidssector. De traditionele grenzen vervagen. Overal wordt gestreden om de gunst van de gast. En zij vormen een kritische doelgroep die hoge kwaliteit verwacht in een aangename omgeving. Het doel is om de synergie tussen de partners en de markt waarin hospitality een rol speelt te vergroten. Dit kan het best bereikt worden wanneer juist de beleving centraal wordt gezet.’

In eerste instantie koop je als klant van het nieuwe Inspirium dan ook geen product. Je inhaleert de sfeer en proeft de inspiratie. Je ervaart hoe belangrijk het is om een idee te hebben bij ‘het complete plaatje’. Pas wanneer je dat in zicht hebt, kun je vol overtuiging het product kiezen dat het beste in jouw plaatje past.

Inspirerende belevingswerelden   

Samen hebben de partners de schouders gezet onder een ingrijpende metamorfose. Brouwers: ‘De partners moesten stuk showroom opofferen om belevingsruimten te creëren. We hebben samengewerkt aan een groter succes, waarbij de focus niet meer ligt op de producten. De gescheiden ‘winkeltjes’ hebben plaatsgemaakt voor inspirerende belevingswerelden op het gebied van horeca, office, onderwijs, zorg, retail en leisure.  Een transformatie waarbij het vergroten van de synergie tussen de partners en hospitality centraal staat.’

De belevingsruimtes hebben namen als Boutique Hotel, Retail Café, Care & Cure, Out of Office en School is Cool. Hiervoor brengen alle partners innovaties in.

15 partners

Partners Inspirium

Partners Inspirium

Na 6 jaar is het Inspirium geheel verbouwd en inmiddels zijn er 15 partners actief. Inspirium levert vijf prestaties, op het gebied van interieur, techniek, equipment, dienstverlening en kennisevents. Naast de belevingswerelden is er in het vernieuwde Inspirium een pop-up plein waarin ruimte is voor tijdelijke presentaties, een meeting room en een event theater. Nog steeds is Inspirium gericht op gastvrijheid, maar vanaf nu draait het in de eerste plaats om beleving.

Bekijk hieronder de foto’s van het vernieuwde Inspirium:

Foto's

Reageer op dit artikel