fotoreportage

Horecainterieur: SushiSamba komt naar Amsterdam

Restaurant 1421

De internationale restaurantketen Sushisamba opent in september haar deuren aan de 17e-eeuwse Singelgracht in Amsterdam. De locatie is een toevoeging aan de bestaande locaties in Londen, New York, Las Vegas en Miami.

Horecainterieur: SushiSamba komt naar Amsterdam

Sinds de lancering van SushiSamba in 1999, staat het merk bekend om haar mix van Japanse, Braziliaanse en Peruaanse cultuur en keuken, gecombineerd met een passie voor muziek, kunst en design. ‘De energie, levendigheid en internationale aantrekkingskracht van Amsterdam vormen een natuurlijke match voor SushiSamba, terwijl we ons merk verder internationaal uitbreiden’, aldus Shimon Bokovza, ceo van Orange Brands Management.

SushiSamba is een belevenis van muziek, kunst en cultuur

Onder leiding van Corporate Chef Cláudio Cardoso, biedt het menu een mix van tri-culturele smaken. Gasten worden getrakteerd op Braziliaanse Churrasco Rio Grande met ribeye, chorizo en picanha en de Moqueca Mista (een traditioneel zeevruchten stoofpotje van garnalen, inktvis en zeebaars met kokosnoot en limoen). Daarnaast bestaat het menu uit een Peruaanse Kanpachi Tiradito met yuzu, zeezout en zwarte truffelolie en Tonijn Seviche met granaatappel, leche de tigre, maiz morado wasabi erwten en basilicum. Ook wordt het menu gekenmerkt door Japanse sushi en sashimi gerechten, waaronder de samba roll El Topo; een bekend SushiSamba handelsmerk gerecht met zalm, jalapeño, shiso bladen, verse gesmolten mozzarella en krokante ui.

SushiSamba Amsterdam krijgt specifieke kaart

Het menu in Amsterdam zal een aantal specifieke opties aanbieden. Chef Cláudio: ‘De culinaire scene van Amsterdam groeit met verse markten, kleuren en enorme culinaire invloeden. Dit maakt het een spannende tijd voor SushiSamba om zich daarbij aan te sluiten. De nieuwe gerechten die we voor deze locatie hebben gecreëerd zijn geïnspireerd door de historische culinaire cultuur van Amsterdam en vullen op deze manier onze eigen aanbod aan.’ Het opvallende Japans geïnspireerde exterieur van het restaurant is ontworpen door de beroemde Nederlandse architect Hans Ruijssenaars en werd beïnvloed door het Fushimi Inari heiligdom in het zuiden van Kyoto.

Sushibar met iconische oranje boom

Het interieur is ontworpen door het Nederlandse ontwerpbureau Woodfever. De zwart- wit serpentijnstijl vloer leidt naar een terras met uitzicht de Singelgracht. Het middelpunt van de ruimte is voorzien van een sushibar met de iconische oranje boom van SushiSamba. SushiSamba biedt een uitgebreide premium sake selecties en een rijke collectie Japanse whisky’s van hoge kwaliteit. De bar serveert bijzondere cocktails, ontwikkeld door Head of Spirit & Cocktail Development, Rich Woods. De favorieten zijn onder andere Kaffirinha, een Braziliaanse cachaça-klassieker, met geurige kaffir limoenbladeren die in cachaça worden doordrenkt en de signature Nina Fresa is gemaakt met wodka, aardbeien, grapefruit en guave.

Won Yip

SushiSamba Amsterdam wordt beheerd door internationale restaurantgroep Orange Brands Management. De nieuwe locatie is gecreëerd in samenwerking met Amsterdam restaurantgroep en ontwikkelaar The Yip Group. ‘We hebben al jaren een geweldige verstandhouding met Orange Brands Management en wilden SushiSamba al langer naar Amsterdam brengen. We willen het Holland Casino de gemeente van Amsterdam, onze architect Hans Ruijssenaars, onze ontwerpers bij Woodfever en het team van Orange Brands Management bedanken voor het mogelijk maken hiervan’, aldus The Yip Group.

Foto's

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels