fotoreportage

Eerste foto’s van Ron Blaauws ‘Nacarat’

Restaurant 10846

Nacarat, het nieuwe restaurant van Ron Blaauw, opent 25 augustus officieel de deuren op het Rokin in Amsterdam. Het restaurant is het resultaat van een bijzondere samenwerking tussen Blaauw en Hudson’s Bay.

Eerste foto’s van Ron Blaauws ‘Nacarat’

25 en 26 augustus zit het restaurant volgeboekt voor diner. Lunch is voor deze dagen nog wel mogelijk. Zodra warenhuis Hudson Bay op 5 september de deuren ook heeft geopend gaat het restaurant ook ontbijtservice draaien.

Onder een indrukwekkend koepelvormig dak op de 5e verdieping van het nieuwe pand aan het Rokin 49, is het restaurant gevestigd. Het winkelend publiek van Hudson’s Bay kan overdag terecht in Nacarat voor ontbijt of lunch. Uniek voor deze locatie is het uitzicht over de binnenstad van Amsterdam in de avond, na sluiting van het warenhuis. Het nieuwe restaurant is dan bereikbaar via een andere ingang dan via het warenhuis.

Ron Blaauw over Nacarat

Ron Blaauw: ‘Binnen dit nieuwe restaurantconcept staat een rijke beleving hoog in het vaandel evenals toegankelijkheid en service. De gerechten zijn geïnspireerd op de keuken van het Midden-Oosten. Als lunch serveren wij lichtere gerechten. Bij het diner moet men denken aan fine dining in een Tel Aviv-achtige stijl. De naam Nacarat is geïnspireerd op de warme oranje kleur, zoals de ondergaande zon die te aanschouwen is door het glazen dak.’ Angelo Kremmydas en Yaniv Lenga worden de chefs in Nacarat. Kremmydas was head chef bij het beroemde Ottolenghi. Lenga bij Pastel in Tel-Aviv.

Ticketverkoop vooraf

In het buitenland zie je het al meer, maar in Nederland was er nog geen restaurant dat voor alle reserveringen een aanbetaling vraagt. Sinds woensdagavond 2 augustus kunnen gasten tickets kopen voor Nacarat. Via de website Nacarat.nl zijn er een lunchmenu en twee verschillende dinermenu’s te koop. Door vooraf tickets te verkopen creëert Blaauw exclusiviteit voor zijn nieuwe restaurant op het Rokin. De reden voor ticketverkoop is onder andere het voorkomen van ‘no-shows’ en late afzeggingen. ‘Een restaurateur moet inkopen doen, personeel inplannen, koken en de tafel bezet houden. Als je dan iedere avond een goede voorstelling wilt geven, vergelijkbaar met een theater, dan helpt het enorm als je zeker weet dat gasten komen. Nu ook de menukeuze al duidelijk is, kan Nacarat zich helemaal perfect voorbereiden op de gasten en hun de beleving geven waar ze voor komen’, aldus Blaauw.

HIP STUDIO

Over het interieur zegt interieurdesigner Wim Hoopman van HIP STUDIO: ‘Het was bijna een mission impossible. Maar het is gelukt. Qua interieur willen we hier ook overtreffen. Niets is standaard wat hier is neergezet. Alles is gemaakt en ontworpen speciaal voor dit project.’

Lees het uitgebreide interview met HIP STUDIO over Nacarat in het magazine van Misset Horeca dat op vrijdag 1 september verschijnt.

 

 

Foto's

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels