Dat maakte Sligro donderdag voorbeurs bekend. Met name de supermarktdivisie van Sligro boekte een flink hogere omzet dan een jaar eerder, een stijging van 38 procent. Sligro was afgelopen jaar druk doende aangekochte Edah-winkels om te bouwen naar de eigen formules Golff en EM-Té. Dit drukte de resultaten.
De groothandeltak boekte een omzet van 328 miljoen euro, bijna 11 procent meer dan een jaar eerder. Sligro noemt de ontwikkeling van het bedrijfsresultaat voor de groothandeltak ‘gunstig’.
Nettowinst
De autonome groei bedroeg in het eerste jaar 9,3 procent. Daarboven is de omzet toegenomen door veranderingen in het aantal vestigingen.
Het bedrijf gaat ervan uit dat de nettowinst in het eerste halfjaar van 2008 boven de 25,6 miljoen euro van vorig jaar uitkomt.
Hoge voedselprijzen
Financieel topman Huub van Rozendaal zei tegen persbureau Reuters dat de huidige marktomstandigheden met onder meer hoge voedselprijzen de consument hebben beïnvloed, ‘maar niet onze omzet’.
De topman verwacht dat de huidige situatie nog zal voortduren voor de supermarktbranche. ‘Onze omzetten waren goed. We verwachten op korte termijn geen grote verandering in de markt.’