nieuws

Onderzoek: varkensvlees maakt comeback

Restaurant

Varkensvlees beleeft een comeback als langzaam gegaarde bil of nek. Verder moet in de horeca en catering alles nog puurder, eerlijker en lichter. Uit zijn niet-duurzame vis, ongezond snoep en additieven. Dat en meer blijkt uit een f&b-onderzoek van Misset Horeca.

Onderzoek: varkensvlees maakt comeback

Misset Horeca vroeg 25 grote gastroketens naar de stijgers en dalers in hun assoritment. Het gaat om grote hotelketens, cateraars en restaurantketens uit de Misset Horeca Top 100.

Bubbels

De top-5 ‘must haves food’ wordt aangevoerd door varkensvlees. Niet als doorsnee schnitzel of bal gehakt, maar als luxe gerecht met een ambachtelijke touch. Op de tweede plaats staat luxe brood. Op drie vinden we lichte salades, gevolgd door regionaal rundvlees en appeltaart.

Bij de top-5 van ‘must haves drank’ staan bubbels/Prosecco op één. Gevolgd door de gezonde cocktail, smoothie, betere koffie en vers sap. De Italiaanse keuken is het populairs. Gevolgd door Aziatisch/Japans en regionaal/biologisch.

Hotspots

Wat niet meer kan is niet-duurzame vis. Gevolgd door vette salades, gewone broodjes, mixdranken en digestieven.

Een uitwerking van het f&b-onderzoek wordt weergegeven in een speciale trenduitgave van Misset Horeca. In deze uitgave van 24 oktober verder ondermeer aandacht voor Dutch design, Nederland danceland en een overzicht van hotspots van Nederlandse bodem.

Bestel hier de speciale trenduitgave voor slechts 7,50 euro.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels