Uitrol mobiel bestellen en betalen

Uitrol mobiel bestellen en betalen

De Rabobank wil samen met it-bedrijf Itis het mobiele bestel- en betaalprogramma MyOrder voor horecaklanten landelijk uitrollen. Met de nieuwe toepassing is bestellen van een colaatje of broodje kroket 'met één druk' op de mobiele telefoon mogelijk. Bestellingen worden via mobiel internet naar een kassasysteem gestuurd.

MyOrder gebruikt voor het betaalgedeelte Rabo Mobiel en SMS Betalen, de mobiele betaalldienst waar de bank afgelopen zomer mee van start ging. Die dienst is ook beschikbaar voor niet-Raboklanten.

Enthousiast

De afgelopen maanden testte Itis MyOrder in een horecazaak in Groningen. Volgens het bedrijf is 'meer dan 90 procent van de gebruikers enthousiast' en gaf driekwart aan MyOrder vaker te gaan gebruiken.

Tijdsbesparing

Itis denkt ook dat MyOrder het horecapersoneel tijd bespaart. In plaats van eerst de kaart te brengen, dan de bestelling op te nemen en na afloop nog af te rekenen hoeft nu alleen nog maar de bestelling gebracht te worden. Daarnaast is het een groot voordeel dat de menukaart flexibel is en er minder contant geld in omloop is. Het bedrijf werkt ook aan een introductie van het systeem bij bezorgrestaurants en bioscopen.

Landelijk

De Rabobank noemt MyOrder 'een belangrijke test op het gebied van mobiel bestellen en betalen in aanloop naar een landelijke uitrol in het komende voorjaar'.

Bekijk deze collectie

Menukaart

De menukaart is misschien wel het belangrijkste onderdeel van de bedrijfsvoering. Hier staat immers datgene wat je verkoopt. Hoe maak je een menukaart, wat zet je erop en welke prijzen horen daarbij? In deze collectie tips en inspiratie voor het maken van een winstgevende menukaart.