Twitter steeds vaker ingezet door restaurants

Twitter steeds vaker ingezet door restaurants

Steeds meer restaurants gebruiken Twitter om klanten binnen te halen en om contacten te onderhouden met klanten. De microblog dienst Twitter is volgens PCM Web een ideale manier voor een restaurant om contact te houden met klanten. Sommige restaurants zijn zo geliefd dat hun Twitter-pagina's worden gevolgd door fans.

Volgens deskundige Aaron Allen zijn restaurants gek wanneer ze Twitter negeren. Vereiste is wel dat de Twitter pagina goed wordt onderhouden. Koffieketen Starbucks heeft bijvoorbeeld 140.000 mensen die de haar Twitter-pagina volgen.

Twitteren

Via een Twitter-pagina krijgt een restaurant direct feedback waardoor het weet wat er onder de klantenleeft. Klanten kunnen niet alleen een recensie achterlaten maar ook suggesties geven voor nieuwe recepten of aanpassingen op de menukaart. Ook kan een restaurant snel laten weten wanneer er speciale evenementen of acties zijn en bijvoorbeeld Twitteraars een gratis welkomstdrankje aanbieden.

Twee voorbeelden van succesvolle twitter-pagina's:

Goed in Arnhem en de site van de succesvolle kok Hubert Haenen.

Internet workshop

Missethoreca.nl organiseert op 11 mei een workshop hoe u als restaurant meer gasten kunt trekken via het internet. Klik hier voor meer informatie.

Bekijk deze collectie

Menukaart

De menukaart is misschien wel het belangrijkste onderdeel van de bedrijfsvoering. Hier staat immers datgene wat je verkoopt. Hoe maak je een menukaart, wat zet je erop en welke prijzen horen daarbij? In deze collectie tips en inspiratie voor het maken van een winstgevende menukaart.