Meesterkoks verlengen contract met Honig

Meesterkoks verlengen contract met Honig

Het Gilde van Meesterkoks heeft op 14 juli haar samenwerking met sponsor Honig Professional verlengd. Op het kantoor van Heinz Foodservice in Zeist ondertekenden Gildemeester Cees Helder en Maurits Priem (Manager Heinz Foodservice) het nieuwe sponsorcontract dat tot april 2010 loopt.

Helder liet weten erg blij te zijn met de verlenging van de sponsoring door de fabrikant. 'Twee jaar geleden was onze kas leeg. Honig is onze reddende engel geweest.' De voorzitter van het Gilde liet zich ontvallen dat beide partijen eerst even moesten wennen aan elkaar maar dat de samenwerking nu soepel verloopt. 'We hopen er nog jaren aan vast te kunnen knopen.'

Ook van de zijde van Heinz Foodservice, de eigenaar van het merk Honig, liet bij mondde van Priem weten blij te zijn. 'We zijn 2,5 jaar geleden met volle overtuiging de samenwerking met het gilde aangegaan.' Hij wees nog even op de reacties die destijds bij de bekendmaking in de media rondgingen. Er was verbazing over de samenwerking tussen de ambachtsmensen een conveniencefabrikant. Meesterkok Albert Kooy liet destijds weten dat de Meesterkoks hun ziel niet aan de duivel hadden verkocht.

De samenwerking mondde de afgelopen twee jaar uit in workshops door een tiental Meesterkoks bij Honig. Verder hebben de titeldragers meegewerkt aan de ontwikkeling van een nieuw product, Palette. Deze kruidenmengsels zijn net op de markt en er zijn geen additieven gebruikt. Tevens leveren de Meesterkoks recepten en tips voor de website van Honig Professional. Ook werken ze mee aan e-zines van de fabrikant.