nieuws

Weer Brits sterrenrestaurant dicht na besmetting

Restaurant

Na het debacle bij The Fat Duck moet weer een Brits sterrenrestaurant tijdelijk dicht nadat tientallen gasten ziek werden. The Star Inn in Harome, één ster, moet op last van de Engelse warenautoriteit de deuren sluiten tot de oorzaak van de besmetting bekend is.

Weer Brits sterrenrestaurant dicht na besmetting

Ruim tachtig gasten die tussen 18 en 28 oktober in het restaurant, bekend om klassieke gerechten als black pudding en foie gras, hebben gegeten werden naderhand ziek. Dit meldt nieuwsblad de Independent. Ook enkele personeelsleden vertonen symptomen, die bestaan uit overgeven en diarree.

Net als bij The Fat Duck wordt vooralsnog het norovirus verantwoordelijk gehouden. Bij het driesterrenrestaurant van Heston Blumenthal bleek later dat het schelpdieren betrof die waren besmet met rioolwater.

Bij een aantal medewerkers is het norovirus gevonden, maar of dat de oorzaak van de ellende bij The Star Inn is, is nog niet bekend. Tot dat wel zo is, moet de zaak van chef-kok Andrew Pern en zijn vrouw Jacquie dicht blijven.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels