'Marktplaats voor horeca en catering' op komst

'Marktplaats voor horeca en catering' op komst

Voor horeca-ondernemers en cateraars die op zoek zijn naar aanbiedingen wordt een nieuwe site geïntroduceerd. De makers zien het als 'een soort Marktplaats voor horeca en catering'. Zowel food als non-food producten moeten door fabrikanten, leveranciers en groothandels worden aangeboden.

Omdat zowel food als non-food producten worden aangeboden is de online markt Fonofo gedoopt. 'Fonofo.nl is de trechter die zorgt voor overzicht, inzicht en transparantie in aanbiedingenland. Gebruikers hebben slechts éen site nodig om alle benodigde informatie te verkrijgen', aldus het bedrijf achter de site. Een horecagroep uit Groningen (Via Romanica). Hun ervaring met stijgende inkoopprijzen was mede de reden om de site te starten. Deze wordt 1 maart a.s. actief.

Fonofo.nl is volgens hen bedoeld voor al diegenen binnen horecaondernemingen in het midden en hogere segment van de horeca, die zich bezighouden met het inkoopproces in de horeca. Eigenaren, (chef-)koks, (assistent-)bedrijfsleiders, etc. van hotels, restaurants, (eet)café’s, partycateraars en lunchrooms/cafetaria’s. De andere doelgroep wordt gevormd door leveranciers, producenten en aanverwante partijen uit de food- en non-foodsector.

Advertenties

Die laatste groep kunnen aanbiedingen in de vorm van advertenties plaatsen op de site. Het betreft de bekende grote partijen als HANOS, Deli XL, Sligro, Heineken, Inbev en Grolsch. Maar ook de producenten en leveranciers in de onderliggende segmenten. Van landelijk opererende wijngroothandel tot regionale leverancier van horecameubilair en plaatselijke delicatessenzaak.

Foodproducten in de breedste zin worden aangeboden: vlees, vis, groenten, vers en lang houdbaar en de zogeheten droog kruidenierswaren en uiteraard dranken (bier, wijn, fris, gedestilleerd). Voorbeelden van non-foodproducten: meubilair, verlichting, keukenapparatuur, parasols en koffiemachines.