Wijnboek genomineerd voor prijs

Wijnboek genomineerd voor prijs

Het boekje "Ik verkoop wijn in de horeca" is genomineerd voor de Productschap Wijn Marketing Awards. Het boekje is een initiatief van Nederlands grootste wijnimporteur Oud Reuchlin & Boelen uit Zoetermeer. Het eerste exemplaar werd in mei vorig jaar overhandigd aan Thérèse Boer van De Librije uit Zwolle.

Tijdens het Symposium Wijn & Marketing op maandag 28 september 2009 in het World Forum in Den Haag wordt bekend of het boekje de award daadwerkelijk krijgt toebedeeld.

Wijn-spijs combinaties

Het praktijkboek maakt op laagdrempelige wijze jonge mensen vertrouwd met begrippen als gastgerichtheid, communicatie en het verkopen van wijn in de horeca. In het boek wordt inzicht gegeven in de bedieningstaak gecombineerd met de opbouw van kennis van wijn en van wijn-spijs-combinaties. Geen zware kost, alle informatie wordt op heldere wijze uitgelegd.

Wijnkennis

Het te kort aan wijnkennis bij bedienend personeel in de horeca, kost restaurants fors omzet. Als de bediening meer kennis van wijn zou bezitten, zouden gasten in de leeftijd van 25 tot 34 jaar tien tot vijftien euro meer op tafel leggen voor een fles goede wijn. Dit blijk uit onderzoek van Trendbox.

Het boekje kost 8.95 euro, inclusief BTW en is te bestellen via www.weetvanwijn.nl/boek.