Restaurants en lunchrooms gezocht voor goede doel actie

Restaurants en lunchrooms gezocht voor goede doel actie

Het totaal aantal inschrijvingen voor de Nationale Soepdag bedraagt bijna 2900. Het zijn vooral bedrijfsrestaurants die mee doen aan de actie voor het goede doel op 16 oktober, Wereldvoedseldag. Initiator Unilever ziet graag meer restaurants meedoen. Met de opbrengst van de actie worden schoolkinderen in arme landen voorzien van een voedzame maaltijd.

Unilever Foodsolutions Nederland verstrekt aan de deelnemende bedrijven gratis soep. 'Dus het kost de ondernemer niets, alleen een beetje arbeidstijd voor het bereiden van de soep', legt Wilfred Geerlings van Unilever uit. 'De deelnemende restaurants ontvangen ook gratis promotiemateriaal, zónder sponsornaam, om de actie onder de aandacht te brengen.'

Daarbij wordt de horecaonderneming vermeld op de site van de Nationale Soepdag. Hierop kunnen restaurants en lunchrooms zich ook aanmelden en kan de consument zien welke restaurants mee doen. De consument heeft zo de mogelijkheid om het bedrag dat hij normaal zou betalen voor de soep (of meer) vrijwillig te doneren aan het World Food Programme.

Schoolmaaltijd

Unilever Foodsolutions doneert dit bedrag in zijn geheel aan het WFP. Voor iedere € 0.20 die wordt gedoneerd, kan het World Food Programme een voedzame schoolmaaltijd verstrekken aan kinderen die het hard nodig hebben. Vandaar de pay-off van de actie: 'Een gratis kom soep voor Nederland, een gratis schoolmaaltijd voor een kind!'

Unilever en het WFP van de Verenigde Naties hebben hun krachten gebundeld in een partnerschap. Samen vechten zij tegen honger onder kinderen, onder de naam Together for Child Vitality.Het belangrijkste doel van het partnerschap, is om de voeding en gezondheid van arme schoolgaande kinderen te verbeteren door het schoolvoedselprogramma van het WFP.