Peter Klosse ziet niets in Restaurant Week

Peter Klosse ziet niets in Restaurant Week

De Restaurant Week zorgt voor minder reserveringen voor en na de actieweek zodat je per saldo niets opschiet met de actie. Dat zegt de bekende horecaondernemer Peter Klosse.

Peter Klosse, eigenaar van De Echoput in Hoog-Soeren en oprichter van de Academie voor Gastronomie, laat in zijn column in Misset Horeca weten niet enthousiast te zijn over dergelijke marketingacties.

‘Voor weinig wil iedereen wel uit eten. Maar wat is het effect op het rendement en op de weken ervoor en erna? Dan is de onderbezetting groter. Per saldo schiet je er niets mee op. Daar lees je niet over’, aldus Klosse.

Klosse doelt naast de Restaurant Week ook op Heerlijkdinsdag.nl, een nieuw initiatief om de traditioneel slechte dinsdag met extra reserveringen aantrekkelijker te maken voor restaurants.

De smaakprofessor noemt nog een marketingwijsheid als het op pricing aankomt. Klosse: ‘Het is geen kunst om een Mercedes voor de prijs van een Volkswagen te verkopen. Het gaat erom dat je hem verkoopt voor de prijs van een Mercedes’.