Nederlandse vruchtgroenten op Duitse snelweg

Nederlandse vruchtgroenten op Duitse snelweg

Nederland presenteert zich in een letterlijk 'stilleven van vruchtgroenten' aan de Duitse consument. Op de Duitse A40 worden zondag 22.000 tafels opgesteld waar bezoekers aan kunnen eten en drinken.

De Nederlandse bijdrage is bijna 20 meter lang en 2,5 meter breed. ‘Natural Artist’ Rob Plattel ontwikkelt de presentatie en verleidt de duizenden geïnteresseerde bezoekers om méér te willen weten over de Nederlandse vruchtgroenten.

De activiteiten maken onderdeel uit van de ‘imago vruchtgroentencampagne’. Die heeft als doel de beeldvorming van de Duitse consument rondom Nederlandse vruchtgroenten positief te beïnvloeden.

Naast het stilleven van vruchtgroenten zijn er nog tal van andere activiteiten zoals een ‘poetry slam’ van Nederlandse en Duitse dichters, een publieksfotosessie en het gratis weggeven va groente en fruit.

De snelweg wordt afgezet, maar gasten kunnen te voet, per fiets of op inline skates het evenement bezoeken. Het evenement is georganiseerd in het kader van de ‘Essen Cultuurhoofdstad van Europa 2010’. Het aantal bezoekers wordt geschat op ongeveer drie miljoen.