nieuws

Restaurant gebruikt Twitter voor klantengaring

Restaurant

Xanders Bazaar wijnbar en keuken lanceert een bijzonder nieuw concept: Twiner. Een combinatie van Twitter, diner en wine.

Restaurant gebruikt Twitter voor klantengaring

De horecazaak biedt een ontmoetingsplek voor twitteraars. Tweewekelijks op de woensdagen ontmoeten maximaal dertien willekeurige twitteraars elkaar aan de keukentafel in Xanders Bazaar.

Volgens het bedrijf is het de innovatie ‘leuk’, omdat de twitteraars de mens achter de @… zien, ‘handig’ omdat ze met elkaar een netwerk kunnen delen, ‘makkelijk’ omdat het reserveren via Twitter gaat en ‘verkoopbaar’ omdat Twiner zijn vlucht neemt via Twitter.

Xanders Bazaar (@XandersBazaar) is een mediterraans restaurant en wijnbar in Zwolle.

Meer organisaties en bedrijven zeggen dat horecaondernemers social media in moeten gaan zetten om klanten te werven en aan zich te binden.

Nederland had deze zomer ook een ijscoman die via Twitter te ‘bestellen’ was. Hij liet op Twitter weten waar hij zich bevond.

Reageer op dit artikel