Stijgende waardering van gasten in Chinese Restaurant Top 100

Stijgende waardering van gasten in Chinese Restaurant Top 100

De overall score van de Top 100 was dit jaar bijna 5 procent beter dan met de eerste editie, een teken dat de restaurants zich bewust zijn van het feit dat men constante kwaliteit moet leveren. De mystery guests werken een vast vragenlijst af met maar liefst negen onderdelen waarop de restaurants worden beoordeeld. Dit via een 100-punten schaal per onderdeel. In de Misset Horeca van vrijdag 25 maart wordt van elk restaurant de score op alle 9 onderdelen gepresenteerd. Het gemiddelde van deze scores steeg dus met bijna 5 procent naar een score van 80,9.

De best scorende deelgebieden zijn de culinaire elementen `Diner’ en `Eten en Drinken’, die beide met ongeveer 10 procent stijgen naar respectievelijk 77,3 en 81,3. De deelgebieden op het gebied van gastvrijheid scoren ook beter dan de vorige keer, alleen zijn de stijgingen hier wat gematigder. Maar zowel `Reserveren’, ‘Ontvangst’ als `Vertrek’ en `Personeel’ geven een plus te zien. Alleen het element ‘Rekening’ daalt licht.

Hierbij moet wel worden opgemerkt dat de elementen ‘Reserveren’ (score 66,0) en `Vertrek’ (score 69,4) ondanks de verbetering nog wel de laagst scorende elementen zijn. In absolute zin worden de elementen `Toiletten’ (score 95,1) en `Verzorging’ (score 92,5) het beste gewaardeerd door de mystery guests.

» Bekijk hier de Chinese Restaurant Top 100 2011

Meer nieuws over de Chinese Top 100: