Restaurant Circles heeft 'social menu

Restaurant Circles heeft 'social menu

Het restaurant van Hotel Casa 400 heeft een nieuw social menu. Het nieuwe menu, dat naast de a la carte kaart bestaat, legt de focus helemaal op sociale media. Doel van het restaurant is het stimuleren van de reviews op internet.

Met ons social menu willen we gasten nieuwsgierig maken en ze hun ervaringen met ons laten delen op internet, omschrijft restaurant Circles het sociale menu.

Om gebruik te maken van het social menu checken gasten eerst in via gowalla of foursquare. Dit zijn online tools waarbij mensen aangeven waar ze zich bevinden. Aangesloten vrienden kunnen zo zien waar ze zijn of zijn geweest. Gasten krijgen via Foursquare en Gowalla ook speciale aanbiedingen.

Reviewsite

Vervolgens kunnen gasten via Twitter verschillende menu items zoeken om de betekenis en achtergrond informatie betreft dit item te vinden. Na het kiezen van het dessert kan de gast een QR-code scannen. Deze geeft toegang tot een recensiesite waar de gast een review kan achterlaten.

Een driegangen social menu kost 30 euro, twee gangen voor 25 euro.

Twiner

Daarnaast heeft het restaurant sinds kort ook een Twiner-tafel. Een tafel die speciaal wordt gereserveerd voor twitteraars zodat zij onderling ervaringen kunnen uitwisselen. De Twiner-tafel is elke laatste woensdag van de maand. Circles is naar eigen zeggen het eerste restaurant in de hoofdstad met een Twiner-tafel.