Nu ook webshop met restaurantwijnen middensegment

Nu ook webshop met restaurantwijnen middensegment

De top van de restaurantwereld is in rep en roer door Sterwijnenthuis. Een website die namen van toprestaurants gebruikt om wijn die zij op de kaart hebben staan, aan te prijzen. Er zijn meer van dit soort initiatieven. In augustus gaat Mysuperwine.com van start, een site die zich richt op wijnen van het middensegment restaurants.

Initiatiefnemer Roseline Ruhe begrijpt alle ophef niet zo goed, al pakt Mysuperwine.com het anders aan. ‘Het is 2011 en de consument krijgt al heel lang openheid van prijzen door het internet. Kijk bijvoorbeeld naar Vinopedia.com. Wij verkopen de wijnen alleen wel samen met de wijnleveranciers en horecaondernemers.’ Er is financieel gewin voor drie partijen.

Wijnmarge inzichtelijk

Mysuperwine.com richt zich vooral op het middensegment restaurants. De te verkopen wijnen variëren in prijs van 8 tot 20 euro. Maar de kwestie van de inzichtelijke marge speelt ook in dit segment.

‘Je merkt vooral dat de oudere generatie daar meer moeite mee heeft dan de jongere ondernemers. Zij zijn die transparantie gewend en vinden hun wijnprijs verdedigbaar. En dat is natuurlijk ook zo. Een kopje koffie of een glaasje cola is thuis ook vele malen goedkoper dan in de horeca.’ Mysuperwine.com gaat zich vooral richten op jonge, hippe restaurants.

Namen van restaurants die mee gaan werken aan Mysuperwine.com kan Ruhe nog niet vrijgeven. De site gaat in augustus van start. We beginnen met 10 restaurants in de regio Amsterdam/Haarlem. Het eerste jaar willen we dit uitbouwen tot 50, tot uiteindelijk een maximum van 200.