Sinds 1 juli werkten RTL en Couverts al nauw samen. De uitgebreide horecakennis en -ervaring van de oprichters, gecombineerd met de mediakracht van RTL, maakt het mogelijk om online reserveren in Nederland definitief op de kaart te zetten, zo laat RTL weten.
Couverts en RTL hebben gezamenlijk gewerkt aan een vernieuwde versie van het systeem. Deze versie wordt in september gelanceerd.
Nicolas Eglau, verantwoordelijk voor Business Development & Strategy binnen RTL Nederland over de overname: ‘De online reserveringsmarkt in Nederland is sterk in ontwikkeling. Uit onze analyse van verschillende marktpartijen kwam Couverts als sterkste naar voren. De flexibiliteit en de snelheid van het systeem was voor ons doorslaggevend’.
Michiel Huisman, initiatiefnemer van Couverts, zegt verheugd te zijn met de inlijving door RTL. ‘We zijn blij dat RTL bereid is te investeren in het doorontwikkelen en bekend maken van Couverts. Behalve dat het systeem bijdraagt aan de optimale bezetting van het restaurant, kunnen aangesloten restaurateurs nu ook profiteren van de mediakracht van RTL’.
Als onderdeel van het vernieuwde systeem van Couverts is speciaal voor horecagroepen en -ketens een nieuwe, volgens eigen zeggen unieke, dienst toegevoegd. De dienst maakt het mogelijk om via een online dashboard het totaaloverzicht aan reserveringen, statistieken en gastgegevens van alle filialen in een keer te raadplegen.
Met de overname van Couverts door RTL wil de mediagigant een grote rol gaan spelen bij online reserveringen in restaurants. Zeker de mediakracht van RTL maakt het een interessante nieuwkomer in de restaurantbranche.