Beluga waarschuwt voor reserveringsfraude

Beluga waarschuwt voor reserveringsfraude

Tweesterrenrestaurant Beluga in Maastricht waarschuwt collega's voor vermeende reserveringsfraude. De sterzaak rook onraad bij een reservering voor een diner van 19 personen. Beluga is niet het enige restaurant dat een valse reservering binnenkreeg.

Ook het JRE-lid Restaurant Hoog Holten in Holten kreeg een reservering binnen van dezelfde partij voor een diner op 13 april.

Het gaat om MCC, Marie-Claire Hulshoff-Claessen Communicatie. Bij Beluga ging het om een diner voor 19 personen, bij Hoog Holten om 16 personen.

Hans van Wolde

‘We zijn benaderd door MCC, ze wilde een exclusief diner in onze private dining room. De reservering was in eerste instantie voor 12 personen maar werd later uitgebreid tot 19 mensen,’ zegt Monique Frijns van Beluga, de tweesterrenzaak van Hans van Wolde in Maastricht.

Volgens Frijns stelde MCC divers eisen aan het diner, zoals een gang met coquilles, eentje met langoustines en als aperitief wenste ze champagne van Perrier Jouet. Ook in Holten werden wensen genoteerd als champagne en kreeft.

Aanbetaling

Hoog Holten-eigenaren Hanneke en Remco Vermeulen roken onraad. ‘We hebben per mail én telefoon contact gehad met MCC. Via een duur telefoonnummer dat heel lastig te bereiken was. Omdat we de zaak niet vertrouwden hebben we om een aanbetaling van 1500 euro gevraagd; iets dat we anders nooit doen. Kort daarna werd het hele diner geannuleerd. Onze ligging was niet centraal genoeg! Gelukkig hebben wij dus geen schade ondervonden.’

Twee dagen voor de gereserveerde datum zocht ook Beluga contact met MCC maar kreeg zowel op het vaste nummer als via de mobiele telefoon geen contact. ‘Dit zorgde voor een naar gevoel bij ons en we zijn verder gaan zoeken. Uiteindelijk kwam er ook niemand opdagen.’

‘Wij willen onze collega's waarschuwen voor de praktijken van deze dame. Mocht er iemand zijn die meer informatie hierover heeft, dan vernemen wij dat graag,' aldus Frijns.