Crisis maakt tweesterrenzaak prijsvechter

Crisis maakt tweesterrenzaak prijsvechter

Comme chez Soi, misschien wel het bekendste toprestaurant van België, zorgt voor een aardschok in de Belgische horeca. Het befaamde Belgische tweesterrenrestaurant gooit de prijzen van wijnen spectaculair omlaag om meer gasten te trekken.

Chef-kok Lionel Rigolet en sommelier William Wouters van Comme chez Soi verkopen sinds kort enkele van de topwijnen voor 20 tot 30 procent korting. Rigolet en Wouters willen zo de crisis in de horeca bezweren en meer gasten trekken.

In eerste instantie voert Comme chez Soi de prijsverlaging door op vijf rode en twee witte wijnen. Voor een Château l’Angélus uit 1994 betaalt de gast nu ruim tachtig euro minder.

Comme chez Soi maakte in België furore als een van de beste restaurants, zo niet de beste, van het land. Vanaf 1979 tot en met eind 2006 had het restaurant drie Michelinsterren. Het verliest van de derde ster zou volgens ingewijden te maken hebben met het terugtrekken van de Belgische topkok Pierre Wynants uit de zaak. Wynants heeft zijn zaak overgedaan aan zijn schoonzoon Lionel Rigolet.