De Leest lonkt naar brasserie in modezaak

De Leest lonkt naar brasserie in modezaak

De Leest in Vaassen heeft een succesvolle actie met modeketen Piet Zoomers gehouden. Het toprestaurant hoopt de samenwerking met kledinggigant verder uit te bouwen met een brasserie in een modezaak.

De samenwerking tussen sterrenrestaurant De Leest in Vaassen en de nabijgelegen modemall van Piet Zoomers in Wilp loopt goed. Er zijn plannen om de samenwerking uit te breiden. Daarbij wordt gedacht aan brasserie van Boerma in een modezaak van Zoomers. De gesprekken daarover zijn nog in een pril stadium.

De afgelopen jaren hielden Zoomers en De Leest al gezamenlijke acties. Ook dit jaar waren in het voorjaar weer ‘Sterrenweken.’ Klanten van Piet Zoomers kunnen met hun aankopen punten sparen. Vanaf begin maart konden ze zes weken lang bij aankopen tot 425 euro een voucher krijgen. In ruil daarvoor konden ze een lunch of diner nuttigen in het Fashion Café in de Modemall welke bereid werd door de koks van De Leest.

'Zelfs in de recessie is deze actie een succes. De eerste week was het rustig maar de laatste vijf weken zaten we helemaal vol: zo’n 80 tot 100 mensen per dag kwamen naar het Fashion Café', vertelt eigenaresse van De Leest, Kim Veldman.

Dit jaar was er een nieuw element aan de actie toegevoegd. Met de vouchers kunnen de klanten van Piet Zoomers reserveren voor een van de drie speciaal ontwikkelde menu’s bij De Leest. Daartoe moesten ze voor 1295 euro bestedingen bij de modewinkel hebben.

We worden daardoor nog bekender bij culinaire liefhebbers hier in de omgeving', vertelt Veldman. Het is een prima manier om gasten met het tweesterrenrestaurant kennis te laten maken.