Het idee van dynamic pricing is om de prijs van een menu of gerecht af te laten hangen van de vraag ernaar op dat moment. Daarbij ligt het voor de hand dat een menu op zaterdagavond meer kost dan op maandagavond.
Aanleiding voor de discussie is het idee van horecaondernemer Leo van den Herik die zelf een systeem heeft gebouwd voor zijn horecazaak Hook aan de Haven in Breda. Vervolgens is er een levendige discussie ontstaan in de discussiegroep van Misset Horeca op LinkedIn.
Uit de discussie blijkt dat er zowel voor- als tegenstanders zijn van dynamic pricing in de restaurantsector, maar dat vooral wordt gevreesd dat er nog meer gestuurd wordt op prijs. Anderzijds worden argumenten aangehaald om met flexibele prijzen de dalen in bezetting te verminderen.
De LinkedIn groep van Misset Horeca bestaat momenteel uit ruim 3.500 members. Die praten over diverse belangwekkende thema’s in de branche. Elke horecaprofessional kan deelnemen aan de discussies. Ook is het mogelijk om zelf middels stellingen of cases debatten op gang te brengen.
Tip
Klik hier om member te worden van de Misset Horeca Group op LinkedIn.
Klik hier om direct door te gaan naar de discussie over dynamic pricing.