Ergernis nummer 1: onvriendelijke bediening

Ergernis nummer 1: onvriendelijke bediening

De website Tafelreserveren.nl heeft een lijstje samengesteld van grootste ergernissen in restaurants. Onvriendelijk personeel staat daarop bovenaan.

In totaal deden bijna 4300 mensen mee aan het onderzoek.

Ergernissen

Onvriendelijke bediening kwam dus als eerste uit de bus bij de vraag naar ergernissen in restaurants. Verder storen mensen zich ook aan het ongevraagd bijschenken van drankjes, terwijl een onoplettende of ongeïnspireerd ogende bediening ook zeker niet op prijs wordt gesteld.

Service

Tjarko de Jong van Tafelreserveren.nl: 'Onvriendelijke service staat bij bijna elke respondent wel in de top-5. Mensen vinden service steeds belangrijker, omdat dat je het gevoel geeft dat je gewaardeerd wordt als gast.'

De Top-10 van Tafelreserveren.nl:

1. Onvriendelijke bediening

2. Ongevraagd bijschenken van drankjes

3. Onoplettende / ongeïnteresseerde bediening

4. Overlast (bellende gasten en luide muziek)

5. Kraanwater op de rekening zetten of water als bronwater verkopen

6. Krappe tafels

7. Lauw/koud eten

8. Vies bestek/Vieze glazen

9. Lang wachten op eten / tussen de gangen

10. Rekening die niet klopt

Meer over ergernissen in de horeca: