Horecava 2011: het ideale horecabedrijf

Horecava 2011: het ideale horecabedrijf

Het ideale horecabedrijf is een zaak met een smal aanbod, in een niche markt waar concept en merk concequent zijn doorgevoerd. Zo schetst tenminste Frank Lindner op de Horecava 2011 zijn ideale horecabedrijf.

In de setting van de Spiegeltent op het Innoveerplein geeft Frank Lindner een korte presentatie over trends en ontwikkelingen in de horeca. Lindner is onder meer hoofdredacteur van de Restaurantkrant.

De presentator benadrukt het belang van het concept en de branding en volgens hem scoren zaken met een smal aanbod, die zich focussen op details. Voorbeelden die hij geeft zijn Tea by the in Parijs en hotel Konfidentiel, ook in de Franse hoofdstad. Dit hotel (zie foto) heeft maar zes kamers, maar elk met een consequent doorgevoerd thema en alle details kloppen.

Horecavoorbeelden

Andere voorbeelden van goede zaken die de revue passeren zijn Patisserie des Reves waar patisserie wordt uitgelicht onder een glazen stolp, de bekende Oesterbar Regis (smal, duidelijk aanbod) en Al Taglio, een pizzeria waar ze pizza’s of delen daarvan per gewicht verkopen. Er is dus geen vaste prijs per pizza of slice, maar het gewicht bepaald de prijs.