Gelikte foto’s van de gerechten moeten gasten verleiden meer te bestellen, en de bestelling gaat rechtstreeks naar de keuken, zonder tussenkomst van een ober.
‘Het systeem met de plaatjes als menu werkt in op impulsieve beslissingen’, zegt directeur Adi Chitayat van het Israelische it-bedrijf Conceptic, de ontwerper van het systeem. ‘Als iemand een goed gefotografeerde chocoladetaart ziet, is de kans groot dat hij die gaat bestellen.’
Laagdrempelig
Vanwege de laagdrempeligheid, en het feit dat men niet hoeft te wachten op bedieningspersoneel om te bestellen, zag Frame de omzet van de tafels met het systeem met zo’n elf procent stijgen, meldt Reuters.
Ook de chatfunctie is gewild, zeker bij jongeren. Contact met iemand aan een andere tafel is snel gelegd, en flirten krijgt zo een nieuwe dimensie, vindt Chitayat.
‘Mensen reserveren zelfs vooraf tafels met het E-menu’, aldus Frame-eigenaresse Natalie Edry.
Bekijk hieronder een filmpje van Reuters: