Joop Braakhekke start pannenkoekenactie

Joop Braakhekke start pannenkoekenactie

Joop Braakhekke gaf tijdens de Tour Culinair het startsein voor de We Care-campagne van de Vereniging Erkende Pannenkoekenrestaurants. Van 23 juni tot eind oktober schenken de tachtig aangesloten restaurants van iedere verkochte 'goede doel pannenkoek' één euro aan de We Care Foundation.

De eerste pannenkoek werd zondag op het terras van pannenkoekrestaurant De Heikamp in Ruurlo gebakken en bij opbod verkocht. De pannenkoek bracht 250 euro op, en werd gekocht door hotelier Toon Naber van grand hotel Karel V in Utrecht.

Braakhekke serveerde de volgende pannenkoeken aan Jan Vrieling van de Vereniging Erkende Pannenkoekenrestaurants, voorzitter Hajé de Jager van Koninklijk Horeca Nederland en Janneke Rutten van de We Care Foundation.

De receptuur voor de speciale pannenkoek is door Braakhekke ontwikkeld. Hij gaf er zijn geuzennaam aan: de Kookgek Pannenkoek. Het geld gaat naar organisaties voor dak- en thuislozen.

De Tour Culinair is een netwerk van bestuurders, ondernemers, adviseurs en journalisten uit horeca en toerisme. Jaarlijks pedaleert het peloton twee dagen door een Nederlandse regio, dit jaar door de Achterhoek en Twente.

Meer berichten over Braakhekke: