Ron Blaauw wil tegenhanger kortingsacties

Ron Blaauw wil tegenhanger kortingsacties

Ron Blaauw is bezig met een tegenhanger van alle restaurant-kortingsacties. Hij wordt gek van het doolhof aan speciale actieweken en kortingscouponnen en wil terug naar waar het volgens hem om gaat: kwaliteit en service. De topkok doet in ieder geval niet meer mee aan de Restaurantweek.

Hij heeft zijn plannen via Twitter (@ronblaauw) de wereld in gestuurd en er veel positieve reacties van collega’s op gekregen. ‘We praten nu over een twitter lunchweek in de eerste week van mei. Ik wil stoppen met het in de uitverkoop gooien van mezelf. De enige die aan de kortingsacties verdienen zijn de organisatoren van de acties zelf.’

Ron Blaauw vindt dat restaurateurs af moeten van alle kortingsdingen en het heft weer in eigen hand moeten nemen. ‘Het idee zit in m’n hoofd. Het gaat er komen, maar hoe precies is nog niet duidelijk. Ik ben in gesprek, ook met collega’s. Het moet iets zijn waar we allemaal beter van worden. Iets waarbij kwaliteit en service weer voorop staan. Niet de prijs.’

Restaurantweek

Topkok Blaauw sabelt de afgelopen Restaurantweek neer. ‘De klanten die je krijgt zijn ongelooflijke zeikerds. Je houdt er niets aan over en je ziet ze nooit meer terug. Het zijn gewoon geen mensen die lekker willen genieten!’ Blaauw gaat in ieder geval niet meer meedoen aan toekomstige Restaurantweken.