Sergio Herman vreest copy-cats

Sergio Herman vreest copy-cats

Sergio Herman en zijn team zijn constant op hun hoede voor copy-cats. De driesterrenchef van Oud Sluis wordt door iedereen zo goed in de gaten gehouden én ook regelmatig gekopieerd dat nieuwe plannen, menukaarten en andere ideeën zo laat mogelijk naar buiten worden gebracht.

Dit zegt zakelijk partner Jacco Lagasse. Samen met Sergio Herman werkte hij aan restaurant Pure C in Cadzand. Lagasse is er tevens gastheer. ‘Copy-cats liggen bij alles wat Sergio doet op de loer. We vechten er niet tegen, dat heeft geen zin, maar we houden nieuwe dingen zo lang mogelijk voor ons. Tot het definitief staat. Anders gaan anderen er al mee aan de slag.’

Assortiment wijnen

Lagasse doet deze uitspraken naar aanleiding van vragen over de nieuw te starten webshop van Sergio Herman. Lagasse is mede-verantwoordelijk voor de release ervan. Hij wil er echter nog maar weinig over loslaten. Namen van te verkopen wijnen, de olie, verpakkingen of het prijsniveau wil hij niet kwijt. ‘We gaan hopelijk in juni van start. Dan zullen we het zien.’ De webshop wordt toegankelijk via www.sergioherman.com.

Lagasse spreekt overigens liever van een concept-shop. ‘Het idee erachter is eenvoudig: we verkopen alleen die producten waar Sergio persoonlijk achter staat. Wijnen die hij lekker of bijzonder vindt. De basis is kwaliteit. Niet alle wijnen die we gaan verkopen, schenken we dan ook in Oud Sluis of Pure C.’

Bekijk deze collectie

Menukaart

De menukaart is misschien wel het belangrijkste onderdeel van de bedrijfsvoering. Hier staat immers datgene wat je verkoopt. Hoe maak je een menukaart, wat zet je erop en welke prijzen horen daarbij? In deze collectie tips en inspiratie voor het maken van een winstgevende menukaart.