‘Meestal ben ik vrij kritisch over dergelijke apps, omdat ze vaak vanuit de “back-end” gedachte zijn ontwikkeld. SilvrSpoon lijkt echter volledig voor gastgemak- en beleving te gaan in combinatie met handige features die restaurants helpen met upselling’, aldus Jeroen van der Schenk op Socialbites.nl.
Gebruikers van de app kunnen via de checkin-button de QR-code van de restauranttafel scannen. Hiermee weet de bediening direct aan welke tafel de bestelling geserveerd moet worden. Vervolgens kunnen gasten via de mobiele telefoon de menukaart met foto’s en toelichtingen bekijken en de bestelling bepalen en plaatsen.
Door het definiëren van persoonlijke voorkeuren en op basis van de bestelgeschiedenis, geeft de app via de zogeheten SilvrSpoon’s Taste Cloud aanbevelingen bij het doorbladeren van de menukaart. Bij het plaatsen van een bestelling ontvangt de besteller punten. De restaurateur kan extra punten toekennen aan ‘Special Deals’ en hiermee het bestellen van specifieke producten stimuleren.
Gebruikers van de app kunnen hun Twitter- en Facebook-account koppelen aan SilvrSpoon. De reviews over het restaurant kunnen ze zo direct delen met hun netwerk.
Deelnemende restaurants kunnen door meer reviews en meer aanbevelingen extra gasten trekken. Van der Schenk: ‘Neem daarbij de geïntegreerde upselling en het reward-systeem, wat er toe moet bijdragen dat gasten meer frequent terugkomen. Daarnaast biedt SilvrSpoon restaurants een backend om de bestellingen bij te houden en ook uitgebreide statistieken over de gasten, leeftijd, bestelgedrag en voorkeuren’.