Tijd voor denkomslag bij Chinese restaurants

Tijd voor denkomslag bij Chinese restaurants

Het is tijd voor een denkomslag bij traditionele Chinese restaurants in ons land. Alleen op prijs concurreren, werkt niet meer. Dat zegt sectormanager Chinese Ondernemers van Koninklijke Horeca Nederland (KHN), Li Ping Lin.

In een groot artikel over de traditionele Chinees op de website van De Telegraaf merkt Lin op dat het met deze groep minder goed gaat de laatste jaren. ‘Sinds 2005 neemt het aantal restaurants jaarlijks met 5 procent af. Tijd voor een denkomslag’, aldus Lin.

Volgens Lin moet de traditionele Chinees het concept veranderen en zich meer onderscheiden door service en klantgerichtheid. Lin: ‘Alleen op prijs concurreren, werkt niet meer. De klant wil kwaliteit, gemak en maximaal genieten’.

Lin vestigt haar hoop op de tweede en derde generatie Chinezen in ons land. ‘De tweede en derde generatie is in Nederland opgegroeid, hoog opgeleid, beheerst de taal en wil een verandering teweeg brengen. Over een aantal jaar zal de Chinese horecasector er heel anders uitzien’.