Topkok Ramon Beuk in zee met Lidl

Topkok Ramon Beuk in zee met Lidl

Topkok Ramon Beuk gaat in zee met discountsupermarkt Lidl. Zijn motivatie: 'Kwaliteit staat bij mij boven alles. Als dat ook nog voor een redelijke prijs kan, krijgt je mij blij.' Als eerste prijkt Beuk op de kerstfolder van de supermarktketen.

Beuk gaat Lidl helpen het assortiment uit te breiden met verantwoorde en eerlijke producten. De topkok is van mening dat iedereen moet kunnen genieten van smakelijke gerechten, bereid met eerlijke en duurzame ingrediënten.

Goedkoop

‘Producten van Lidl zijn goed om mee te koken en nog goedkoop ook. Ik vind het een uitdaging om te laten zien hoe je op een eenvoudige manier een mooi resultaat kan behalen voor weinig geld.’

Één van de belangrijkste uitgangspunten van topkok Ramon Beuk zijn kwaliteit en duurzaamheid. Met zijn boek 'Wat van Fair komt' voert hij de lezer mee in een culinaire reis door de wereld van Fairtrade. Dit jaar ontving het boek een ruime meerderheid van de publieksstemmen en werd gekozen tot Beste Kookboek van 2009.

Lidl heeft inmiddels meer dan 300 en investeert ook in duurzaamheid. Zo worden onder de merknaam ‘Fairglobe’ verschillende Fairtrade-producten aangeboden. Ook biedt Lidl een assortiment met duurzaam gevangen vis onder het MSC-keurmerk.