Restaurant boycot nieuwe verkiezing

Restaurant boycot nieuwe verkiezing

Het Utrechtse restaurant Lemonia boycot de nieuwe zoektocht naar het leukste restaurant van Nederland. Deze verkiezing werd vorige week gelanceerd door VoteCompany.

De bezwaren van Lemonia in de zoektocht naar het Leukste Restaurant van Nederland zitten hem in de vele persoonsgegevens die gasten die hun stem op hun favoriete restaurant willen uitbrengen, moeten achterlaten. 'Ook moeten stemmers aanvinken dat ze diverse nieuwsbrieven willen ontvangen, willen ze het goede doel van Pink Ribbon steunen met hun stem. Daar haken wij af.'

Volgens Lemonia is de verkiezing op touw gezet om zo veel mogelijk persoonsgegevens te verzamelen voor de database van verkiezingspartner Emesa. Dit is het bedrijf achter onder meer Vakantieveilingen.nl en Actievandedag.nl. 'Willen consumenten de nieuwsbrieven niet ontvangen, dan dingen ze ook niet mee naar de diverse prijzen en steunen ze ook het goede doel niet.' Ze kunnen dan overigens wel hun stem uitbrengen.

Spiros Chalos van Lemonia is duidelijk als hij laat weten er niet van gediend te zijn 'te worden gebruikt als restaurant voor een op z'n minst dubieuze actie. Wij laten de Restaurant Award graag aan ons voorbijgaan. Het lijkt een leuke sympathieke actie, maar er is weinig sympathieks aan. De de titel gaat naar die ondernemer die de meeste persoonsgegevens heeft verzameld.'

Eerder uitten bezoekers van MissetHoreca.nl al kritiek op de database met restaurantnamen waarvan de verkiezing gebruikt maakt.