De laatste dag van de DeliXL Foodservice Fair in de Americahal stond geheel in het teken van maatschappelijk verantwoord ondernemen. Duurzaamheid blijkt behoorlijk ingeburgerd te zijn bij de klanten van de horecagroothandel. Bij de entree werden bezoekers ondervraagd in hoeverre zij met duurzaamheid bezig zijn.
60 procent gaf aan bewust met duurzame producten te werken of duurzame gerechten te serveren. 17 procent blijkt er enigszins mee bezig te zijn. Voornamelijk bij kruidenierswaren en agf kiezen klanten voor een duurzame versie. Wel lieten beursbezoekers weten dat ze graag een nog betere informatievoorziening willen over duurzame producten en alternatieven.
DeliXL organiseerde de laatste beurs samen met Schuttelaar & Partners en Boomerang Publishing, het mvo-seminar ‘Het ondernemen centraal’. Trendwatcher Justien Marseille sprak over de huidige en vooral toekomstige trends in duurzaamheid.
Geert Burema, chef-kok van restaurant Merkelbach in Amsterdam, vertelde over eerlijkheid en aandacht in zijn keuken. Ook speelde horecaondernemer Vincent Kroon van Viqh wijnbar in Haarlem open kaart over wat duurzaamheid hem als ondernemer nu daadwerkelijk brengt.
DeliXL ziet duurzaam ondernemen als een belangrijk speerpunt in haar beleid
en breidt haar inmiddels 1000 verantwoorde producten dan ook continu uit.